Cisco Unified communications چیست ؟

Unified communications در یک جمله به مفهوم مجتمع سازی ، یکپارچه سازی و تلفیق انواع سرویس های ارتباطی از قبیل صوت ، تصویر ، دیتا بر روی پلتفروم سخت افزاری نرم افزاری خاص و بهنیه سازی و integrate نمودن  سرویس ها در کنار یکدیگر .

Cisco unified communication به مجموع نرم افزار های ارتباطی و سخت افزار های  سیسکو که امکان برقراری انواع ارتباطات Voice – Video – Data را بر روی بستر شبکه های مبتنی بر سیسکو به شکل یکپارچه و هماهنگ و تکمیل کننده یکدیگر اطلاق میشود .

منشاء unified communication به سال 1997 بازمیگردد ، زمانی که سیسکو پا به عرصه سرویس Voice بر روی بستر شبکه یا همان Voice over IP – VOIP – ویپ ، گذاشت ، این شروع با انتشار نسخه اول نرم افزار Selsius CallManager آغاز شد .

در طی 12 سال سیسکو به Cisco Unified Communication Manager نسخه 9 که هسته اصلی این تکنولوژی است ، رسید .

Cisco Unified communication مشتمل بر 4 پلتفورم اصلی است :

1 – Cisco Unified Communication Manager

2 – Cisco Unified Communication Manager Express

3 – Cisco Unity Connection

4 – Cisco Unified Presence

Cisco Unified Communication Manager به عنوان مادر و هسته اصلی سرویس های مجتمع ارتباطی سیسکو شناخته شده و یک سیستم Enterprise برای کسب کارهای کوچک تا بسیار وسیع ، کاملا حرفه ای ، با پشتیبانی از بیش از 40000 End Point ، بسیار پایدار و شناخته شده ، جهت ارائه انواع سرویس های ارتباطی بر روی بستر شبکه طراحی شده است  .

هسته اصلی CUCM بر روی کرنل لینوکس و توزیع اختصاصی سیسکو با امکان پیاده سازی و سازگاری با انواع مجازی سازها بلاخص ESXI ،  جهت نصب بر روی سرور های IBM – HP و برند های مورد تائید سیسکو و UTM های سری VG سیسکو است .

جهت استفاده از CUCM ملزم به خرید Licence به میزان چگالی شبکه که مشتمل بر نوع دیوایس ها و تعداد آنها است میباشید ، همچنین بدنیست که بدانید که سیسکو امکان root Access سیستم عامل را به شما نمیدهد و تنها میتوانید از طریق Browser و یا نرم افزار های مدیریتی با CUCM ازتباط برقرار کنید .

از مزایای بزرگ CUCM امکان Clustering جهت تقسیم بار بر رو چندین سرور و همچنین ایجاد Fault Tolerance و Redundancy و افزایش حوزه شبکه ارتباطی می باشد .

محصولات Unified Communication سیسکو در ابتده فقط از پروتکل اختصاصی سیسکو SCCP یا همان Skinny – Skinny Client Control Protocol و MGCP  پشتیبانی میکردند ، ولی بعده ها سیسکو دریافت که نمیتواند سیاست Apple را در پیش بگیرد و به سمت استاندارد های جهانی پیش رفت ، همکنون سیسکو از SIP نیز پشتیبانی میکند ولی همچنان از SCCP به عنوان پروتکل پیشفرض برای ارتباط با End point های سیسکو استفاده  مینماید …

مثلا فرض کنید یک سازمان با چندین Branch در نقاط مختلف دنیا و تعداد 10000 end point ، با استفاده از قابلیت های CUCM می تواند ، در هر Head Quarter یک سرور اصلی CUCM و در Branch ها از CME ( که در ادامه به آن اشاره خواهیم کرد) ، استفاده کند ، بدین ترتیب هم در پهنای ارتباطی WAN صرفه جویی میشود و هم از افت کیفیت و delay در ارتباطات داخلی خبری نخواهد بود و هم بار بین سرور ها تقسیم میشود .

امکانات CUCM بسیار وسیع تر از ارتباطات Voice – Video – IM است که در این مجال نمیگنجد ، ولی به قدرت میتوان گفت مجموعه Cisco Unified Communication  – که مشتمل بر پلتفرم مادر CUCM و عناصر دیگر شبکه که همگی از برند سیسکو هستند ، قوی ترین شبکه ارتباطی چند رسانه ای مبتنی بر IP در دنیاست .

و اما CME – Cisco Unified Communication Manager Express ، که همانا فرزند خلف CUCM است ، در واقع نگارش سبک CUCM است که به صورت IOS Embedded  در دل روتر سیسکو نهاده شده .

CME که در اوایل Call Manager Express نام گرفته بود ، دارای امکانات ساده تری نسبت به CUCM ولی به همان میزان کارا و قابل اطمینان ،  جهت شبکه های کوچک و متوسط و یا  در ارتباط با CUCM در branch ها مورد استفاده قرار میگیرد .

CME بر روی روتر های استاندارذ ISR و سپس ISR نسل دو بعد از IOS 12.4T چپانده :دی شده و شامل امکانات ارتباطی صدا تصویر و به کمک Cisco Unity امکانات Voice Mail می باشد .

بسته به ورژن IOS و مدل و سری روتر CME قابلیت پستیبانی تا 450 IP Phone و انواع خطوط آنالوگ FXO FXS و دیجیتال E1/T1 را داراست .

 

 

Cisco Unified Communications Manager چیست؟

این نرم افزار قبلاً «Cisco Unified CallManager» نامیده می‌شد و نقش مولفه پردازش‌گر تماس مبتنی بر نرم‌افزار را برای «Cisco Unified Communications» بازی می‌کند. از طرفی «Cisco Unified Communications Applications Server» بستر سرور لازم برای پردازش تماس، خدمات و برنامه‌های کاربردی این محصول را با حداکثر دسترس‌پذیری فراهم می‌سازد.
سیستم Cisco Unified Communications Manager  ویژگی‌ها و کارکردهای تلفن را تا دستگاه‌های شبکه تلفن مبتنی بر انتقال بسته داده مانند تلفن‌های IP ، دستگاه‌های پردازش رسانه ، Gateway VoIP و حتی برنامه‌های چند رسانه‌ای گسترش داده است. از سوی دیگر خدمات صوت و تصویر ، ارسال پیام یکپارچه ، کنفرانس چندرسانه‌ای ، مراکز تماس تعاملی از طریق برنامه کاربردی (API) تلفن این محصول قادر به تبادل و تعامل هستند.
«Cisco Unified Communications Manager» خدمات کنترل تماس و ارسال سیگنال را در اختیار برنامه‌های کاربردی تلفن سیسکو و همچنین برنامه‌های دیگر قرار می‌دهد. این محصول از قابلیت‌های اصلی ذیل برخوردار است:
•    پردازش تماس
•    کنترل دستگاه و ارسال سیگنال
•    مدیریت و نظارت بر برنامه شماره‌گیری
•    مدیریت و نظارت بر ویژگی تلفن
•    خدمات دایرکتوری
•    بهره‌برداری ، مدیریت و نظارت (OAM&P)
•    واسط برنامه‌نویسی برای برنامه‌های کاربردی خارجی پردازش صوت مثلاً:
•    Cisco IP Communicator
•    Cisco Unified IP Interactive Voice Response (IP IVR)
•    کنسول همراه Cisco Unified Communications Manager

مدیریت ارتباطات یکپارچه سیسکو به عنوان یک ابزار
«Cisco Unified Communications Manager» به عنوان یک ابزار تعبیه‌شده بر روی سیستم عامل غیر ویندوز کار می‌کند. از جمله ویژگی‌های کاری این ابزار به موارد ذیل می‌توان اشاره کرد:
•    کارکرد بر روی بسترهای سخت‌افزاری اختصاصی که سیسکو مشخص و تامین کرده و در برخی موارد، بسترهای تامین شده از جانب مشتری
•    کارکرد در محیط نرم‌افزاری کنترل شده‌ایی که سیسکو مشخص و نصب کرده است
•    شامل بر کلیه نرم‌افزارهای لازم برای بهره‌برداری ، نگهداری ، حفظ امنیت و مدیریت سرور ها (از جمله ،  Cisco Security Agent )
•    ارائه خروجی‌ از انواع پارامترهای مدیریتی از طریق واسط منتشر شده برای ارائه اطلاعات به برنامه‌های مدیریتی تایید شده مانند:
•    NetIQ Vivinet Manager
•    HP Openview
•    Integrated Research Prognosis
•    کارکرد بدون کیبورد ، ماوس ، یا پشتیبانی مانیتور VGA  البته برخی از بسترهای سخت‌افزار ، نیازمند کیبورد ، ماوس و مانیتور است
•    واسط‌های خارجی
•    اترنت به شبکه
•    واسط وب برای مدیریت و نظارت بر بستر و مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو
•    واسط خط فرمان (CLI) برای استفاده مدیران
•    واسط‌های برنامه کاربردی (API) مانند JTAPI ، AXL/SOAP و SNMP برای پشتیبانی مدیریت و برنامه کاربردی شرکت‌های ثالث
•    برخی نرم‌افزارها برای سهولت گسترش سرورهای «Cisco Unified Communications Manager» توسط مشتری و شرکا از قبل نصب شده‌اند. همچنین جستجوی خودکار به روزرسانی‌ها و اطلاع به مدیران در زمان در دسترس بودن راه حل‌های امنیتی و امکان ارتقای نرم‌افزار نیز در این سیستم وجود دارد.
•    شما می‌توانید سرورهای «Cisco Unifgied Communications Manager» را ارتقا داده و در عین حال ، پردازش تماس‌های‌تان را ادامه دهید ، بطوریکه روند ارتقا با حداقل زمان از کار افتادگی به وقوع پیوندد.
•    این محصول بواسطه پشتیبانی از Unicode بر روی نمایشگرهای تلفن با وضوح بالا از بازارها آسیایی و خاورمیانه نیز قابل پشتیبانی است
•     Cisco Unified Communications Manager  قابلیت FCAPS (خطا ، پیکربندی ، حسابداری ، عملکرد و امنیت) را نیز ارائه می‌کند.
•    قابلیت توسعه تا 30,000 شماره بر روی یک کلاستر و تا 1,000,000 شماره بر روی یک سیستم یکپارچه امکان پذیر است.
•    امکان برقراری ارتباط VoIP بین شعب یک سازمان و هر سازمان دیگر تحت پروتکل های استاندارد و از طریق بستر های شبکه ای مبتی بر IP  که باعث کاهش هزینه مکالمات و بازگشت سرمایه می گردد.
•    برقراری ارتباط با شبکه مخابرات (PSTN)  از طریق خطوط آنالوگ (FXO) و خطوط E1-PRI با قابلیت DID (Direct Inward Dialing) ، با استفاده از روتر ها و Access Server های سیسکو و با ظرفیت دلخواه امکان پذیر است
•    یکپارچگی با سرویس های LDAP  نظیر  Active Directory (2003,2008) برای برسی صحت و جستجوی کاربران.
•    یکپارچگی با Microsoft Exchange جهت پشتیبانی  Fax Over IP  که با استفاده از پروتکل T.38 امکان پذیر می باشد.
•    ایجاد کنفرانس های سه نفره بدون نیاز به امکانات اضافی مقدور است
•    در صورت استفاده از روتر های Cisco به همراه ماژول PVDM امکان ایجاد چندین کنفرانس همزمان 8 نفره به صورت یکپارچه با CallManager وجود دارد و در صورت نیاز ، کنفرانس های همزمان بیش از 8 نفر به صورت یکپارچه با CallManager با استفاده از سرور های جداگانه امکان پذیر است
•    امکان ارائه سرویس AAA برای تماس های کاربران با استفاده از Radius Server و فعال کردن پروتکل Radius بر روی Voice Gateway وجود دارد.
•    استفاده از رنج وسیعی از IP-Phone ها با قابلیت و قیمت های متفاوت ممکن می باشد.
•    استفاده از امکانات منحصر به فرد سیستم IP-Telephony   نظیر مدیر و منشی دیجیتال (IPMA) ، Call Park ، Call Pickup ، Call Transfer ، Call Forward  ، Extension Mobility و Video Telephony باعث افزایش بهره وری سازمان می گردد.
•    با توجه به وجود سوئیچ دو پورت بر روی IP-Phone ها ، و پشتیبانی از Voice Vlan در سوئیچ های شبکه ، پورت های دسترسی به صورت همزمان برای ارتباط با IP-Phone و PC قابل استفاده می باشند و نیاز به بستر شبکه مجزا برای سیستم  IP-Telephony نمی باشد.
•    وجود Redundancy در سیستم مرکزی مدیریت تماس ها (Call Manager)   ، بستر شبکه و Voice Gateway ها ، در دسترس بودن (Availibilty) و قابلیت اطمینان (Reliability) راه حل IP-Telephony را بسیار بالا می برد.
•    امکان یکپارچگی VoIP با قابلیت های سوئیچ ها و روتر های  Cisco  نظیر Auto QoS ، RSVP Agent و… به صورت هوشمندانه کیفیت سرویس را افزایش می دهد.
•     CAR (Call Detail Record Analysis and Reporting)  امکان آنالیز جزئیات کلیه تماس ها و ارائه گزارش های مختلف از جزئیات تماسها را فراهم می کند.
•    Real Time Monitoring Tool   امکان مانیتورینگ بهنگام سرویس IP-Telephony  و اطمینان از صحت و کارایی مطلوب سیستم را فراهم می کند .
•    امکان یکپارچگی با دیگر راه حل های Cisco Unified Communication امکان پذیر می باشد که شامل موارد زیر می باشد
•    Voice and Unified Messaging
•    Rich-Media Coneferncing and Collaboration
•    Mobility
•    Contact Center
•    Management Suite
•    امکان استفاده از کلاینت های متعدد ممکن می باشد که می تواند شامل موارد زیر باشد:
•    IP-Phone های Cisco و غیر Cisco ( با قابلیت پشتیبانی از پروتکل SIP )
•    Soft-Phone با استفاده از Cisco IP Communicator
•    Voice ، Video ، Instant Messaging ، Voice Mail و Web Conferencing به صورت یکپارچه بر روی PC توسط Cisco Unified Personal communicator
•    IP Phone های WireLess ، تحت استاندارد های 802.11a/b/g
•    گوشی های موبایل Dual-Mode  نوکیا سری E به صورت Wlan IP Phone تحت استاندارد های 802.11a/b/g
•    Cisco Unified Video Advantage  جهت برقراری کنفرانس تصویری P2P به صورت یکپارچه با  IP Telephony

 

 

Cisco Unity Connection چیست؟

این نرم افزار را باید راه حلی قوی برای ارسال پیام و پست صوتی یکپارچه معرفی کرد که امکانات ارسال پیام انعطاف‌پذیری را توام با گزینه‌های پیشرفته فناوری اطلاعات و همچنین مدیریت ساده در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

ویژگی‌ها و قابلیت‌ها

Cisco Unity Connection دسترسی و مدیریت سریع و آسان پیام‌ها را از طریق صندوق پستی ایمیل ، مرورگر وب ، برنامه  Cisco Jabber، تلفن IP یکپارچه سیسکو ، تلفن هوشمند و یا تبلت برای کاربران امکان‌پذیر می‌سازد. همچنین ، این محصول فرمت های انعطاف‌پذیری را برای دسترسی و تحویل پیام ارائه می‌کند، از جمله پشتیبان از فرمان‌های صوتی، تبدیل گفتار به نوشتار و حتی پیام‌های تبریک ویدئویی.
Cisco Unity Connection  بطور کامل قابل مجازی‌سازی بوده و بر روی سخت‌افزار مبتنی بر مشخصات اختصاصی قابل اجرا است.
«Unity Connection» بسادگی از طریق «Cisco Prime Collaboration» که یک برنامه‌ کاربردی برای مدیریت یکپارچه امکانات صوتی و تصویری بوده قابل گسترش و بکارگیری ، تدارک ، پایش و مدیریت است.

Cisco Unity Connection  مجموعه‌ای از ویژگی‌های منحصر به فرد را ارائه کرده برخی از مزایای متعددشان در ذیل ارائه شده اند:

دسترسی کاربری انعطاف‌پذیر و سریع به پیام‌ها
کاربران می‌توانند بواسطه دسترسی سریع و کارامد به پیام‌ها از طریق دستگاه‌ها و برنامه‌های کاربردی متفاوت مورد استفاده‌شان براساس فرمت مدنظرشان در وقت صرفه‌جویی و بهره‌وری را افزایش دهند.

مدیریت و نظارت مقرون به صرفه و ساده
«Unity Connection» کاملاً مجازی‌سازی شده ، انعطاف‌پذیر بوده و به سادگی در محیط‌های کاربردی و شبکه‌های گوناگون قابل ادغام است.
این محصول از طریق برنامه  Prime Collaboration  قابل مدیریت است (که تدارک ، فعال‌سازی خدمات ، پایش ، تحلیل و گزارش عملکرد ، مدیریت ارتقای محصول و مدیریت لایسنس ها را پوشش می‌دهد).

فوق العاده امن و سازگار
بخاطر انعطاف‌پذیری در اندازه و مقیاس ، «Cisco Unity Connection» را باید راه‌حل ارسال پیام یکپارچه‌ای معرفی کرد که از سال 2005 اکثر شرکت‌های متوسط و جهانی ، دولتی و حتی امنیت اطلاعات آن را برای سازمان خود برگزیده‌اند.

نیازمندی‌های سیستم
سیستم  Cisco Unity Connection  به عنوان یک ماشین مجازی برای سخت‌افزار مبتنی بر مشخصات Cisco UCS یا هر مشخصات دیگری اجرا می‌شود.

 

 

 

Cisco Unified Precense چیست؟

مشتریان می‌توانند از راه حل‌های  Cisco Unified Communications  را در راستای افزایش بهره‌وری، تسریع ارتباطات و ارتقای همکاری و تعامل با همکاران در داخل شرکت یا شرکا و تامین‌کننده در خارج آن استفاده کنند.
قابلیت‌های IM و Presence Service ویژگی‌های ارسال پیامک تجاری منحصر به فرد و پیشرفته‌ای از جمله گفت و گوی گروهی، گفت و گوی دائم و ثبت وقایع پیامک‌ها را توام با بسته‌ نرم‌افزاری ارسال پیامک و گردهمایی باز حضور از راه دور B2B و B2C ارائه می‌کنند.
از طرفی شالوده لازم برای تحویل قابلیت‌های همکاری و تعامل بواسطه حضور از راه دور مبتنی بر شبکه را با تکیه بر ویژگی‌های متعدد سیسکو و ارسال پیامک تجاری پی‌ریزی می‌نمایند. در ادامه مشتریان در حال گسترش و استفاده از  Cisco Unified Communications Manager قادر خواهند بود وضعیت حضور یا دسترس‌پذیری افرادی را که قصد تعامل و ارتباط با آنها را داشته رویت کنند ، با آن افراد پیامک رد و بدل کنند و اقدام برقراری تماس صوتی و تصویری نموده یا جلسه همکاری و تعاملی غنی از ویژگی‌ها و امکانات پیشرفته را برگزار نمایند.

ویژگی‌ها و مزایا

در ادامه ویژگی‌ها و مزایای قابلیت‌های ارسال پیامک (IM) و Presence Service مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو ارائه خواهند شد.

ارسال پیامک فوری (IM) تجاری
قابلیت ارسال پیامک تجاری غنی از ویژگی‌ها و امکانات متعدد را باید رسانه‌ ارتباطی بلادرنگ معرفی کرد ، که شیوه‌ای نوین برای ارتباط و تبادل اطلاعات را بین کاربران ، مشتریان و تامین‌کننده‌ها ارائه می‌کند.
ارسال پیام فوری قابلیت ارتباطی ویژه‌‌ای است که شما را قادر می‌سازد تا تعاملی کارامد را در محیط کسب و کار پر مشغله امروز داشته باشند. قابلیت‌های IM و Presence Service امکان گفت و گوی شخصی، گفت و گوی گروهی و گفت و گوی دائم را فراهم ساخته بطوریکه اکنون شما می‌توانید در کمتری زمان و به آسانی با افراد و گروه‌ها ارتباط برقرار کرده و مکالمات مستمر داشته باشند.
•    گفت و گو (Chat) گروهی به شما این اجازه را داده تا اتاق‌های گفت و گوی تجاری موقتی برای پیام‌های فوری (IM) را ایجاد کرده و همکاران داخلی و خارجی را برای ملحق شدن به این کنفرانس پیامکی دعوت کنید.
•    گفت و گوی دائم (Persistent Chat) اتاق گفتمان دائم برای دسترسی پیوسته به موضوع بحث است. این گزینه حتی زمانیکه هیچ کس در حال حاضر در اتاق حضور ندارد نیز در دسترس قرار داشته و تا زمانیکه کاملاً از سیستم حذف گردد باقی خواهد ماند. این قابلیت به کارمندان در هر مکان ، کشور و ساعت اجازه شرکت و تعامل با اعضای تیم ، مشتریان ، شرکا و تامین کننده و ارتباط و تبادل اطلاعات و کسب اطلاع سریع از مکالمات در جریان و همکاری آسان بلادرنگ را می‌دهد.

تجربه‌ای از قابلیت‌های IM و Presence Service
این قابلیت‌ها دامنه وسیعی از کلاینت‌های ارسال پیام فوری و حضور از راه دور سازگار با XMPP مبتنی بر استانداردهای موبایل و دسکتاپ سیسکو و شرکت‌های ثالث را پشتیبانی می‌کنند ، از جمله : کلاینت‌های «Cisco Jabber»، «Cisco WebEx Social» و «Cisco Jabber SDK». لذا این کارگران می‌توانند از برنامه کاربردی «Cisco Jabber» تعبیه شده در دستگاه تلفن هوشمند خود برای برقراری ارتباط و حضور از راه دور از طریق قابلیت‌های ارسال پیام فوری (IM) و Presence Service استفاده کنند به نحوی که دیگر مرزهای فیزیکی سازمان معنای خود را از دست داده و این کارمندان حتی در حال حرکت نیز می‌توانند ارتباط خود را با آن حفظ کنند.
بستر «Cisco Jabber» تجربه ارتباط یکپارچه‌ای را از طریق سیستم رایانه دسکتاپ فراهم ساخته که از قابلیت‌ها و ویژگی‌های متعددی پشتیبانی می‌کند ، از جمله : ارسال پیام فوری ، حضور از راه دور ، ارتباط تصویری ، کنترل تلفن دسکتاپ و تلفن‌های نرم‌افزاری توام با یکپارچگی منحصر به فرد با برنامه‌های کاربردی «Cisco Unity» و «Cisco Unity Connection» در راستای ارائه تعامل و همکاری پر از ویژگی‌های بی مانند. این محصول اشتراک سیستم همکاری و تعامل رایانه‌ای را تا برنامه‌های کاربردی «Cisco WebEx» و «Cisco Unified MeetingPlace» گسترش داده است.
مشتریان که نیازمند راه حل حضور از راه دور و ارسال پیام فوری غنی از ویژگی‌ها ، امن و تحت کنترل سیاست کلی سیستم بوده ولی به یک محصول کامل ارتباطات یکپارچه احتیاج نداشته نیز می‌توانند از قابلیت‌های IM و Presence Service بصورت «IM-Only-User» استفاده کنند.

مجتمع‌سازی تقویم Microsoft Outlook
قابلیت‌های IM و Presence Service می‌توانند بطور رایگان از امکانات تقویم Microsoft Outlook برخوردار گردند. این ویژگی شما را قادر می‌سازد اطلاعات وضعیت‌تان را بطور خودکار نگهداری کرده و همواره دسترس‌پذیر باشید و از آنجاییکه بر پایه شیوه مجتمع‌سازی سرور به سرور پی‌ریزی شده است، برای کاربران دیگر بدون توجه نیاز به ورود به سیستم (Log In) قابل دسترسی است. این ویژگی نیازمند برقراری ارتباط با Microsoft Exchange Servers  بوده و با Microsoft Exchange Servers ورژن های  2003، 2007 و2010 سازگار است.

ویژگی وضعیت تلفن سیسکو

IM و Presence Service از وضعیت «On-a-Call» تلفن برای هر دستگاه متصل به Cisco Unified Communications Manager پشتیبانی می‌کند ، از جمله هر تلفن IP سیسکو ، تلفن نرم‌افزاری کلاینت سیسکو ، نقاط پایانی (ترمینال)  Cisco TelePresence ، آداپتور تلفن آنالوگ سیسکو یا دستگاه‌های متصل متعلق به شرکت‌های ثالث. این گزینه در نوار وضعیت کاربری کل افزوده شده و به عنوان قابلیت حضور از راه دور مبتنی بر شبکه همواره و بدون توجه کلاینت‌ها یا دستگاه‌های مورد استفاده کاربر نهایی در دسترس قرار دارد.

 

 

 

Cisco Prime Collaboration چیست؟

IM و Presence Service مربوط به Cisco Unified Communications Manager بخشی از برنامه Cisco Prime Collaboration  است ، که تدارک ، تضمین و نصب و ارتقای قابلیت‌هاق فوق را به عنوان بخشی از گسترش‌های Cisco Unified Communications ممکن می‌سازد.

 

 

 

Cisco Jabber چیست؟

سیسکو Jabber برنامه کاربردی ارتباطات یکپارچه‌ای است که بهره‌وری کاربر را در هر جا سازگار با دستگاه‌های گوناگون افزایش می‌دهد.
محیط کار پراکنده و جهانی امروز چالش‌های قابل ملاحظه‌ای را پیش‌روی کارمندان قرار داده است تا جایی که برقراری ارتباط را با افراد درست دشوارتر ساخته و در عین حال، تعداد و شیوه‌های ارتباطات را به میزان چشمگیری افزایش داده است. سازمان‌های کوچک و بزرگ نیز همواره تلاش کرده تا ارتباطات‌شان را به منظور حفظ پایگاه مشتریان خود، رقابت با کسب و کارهای جدید، کنترل هزینه‌ها و گسترش و رشد کسب و کارشان در سطحی جهانی بهبود بخشند.

نرم‌افزار Cisco Jabber برای سیستم عامل ویندوز جریان ارتباطات را برقرار کرده و بهره‌وری را از طریق یکپارچه‌سازی قابلیت‌های حضور موثر، ارسال پیامک ، صوت و تصویر ، پیامک صوتی ، اشتراک تصویر و کنفرانس آن هم فقط از پشت میزکار به میزان قابل ملاحظه‌ای افزایش داده است. Cisco Jabber ارتباطاتی فوق العاده امن ، شفاف و قابل اطمینان را میسر می‌سازد. این نرم‌افزار با عرضه مدل‌های انعطاف‌پذیر و قابل گسترش، تکیه بر استانداردهای باز و یکپارچگی با برنامه‌های کاربردی دسکتاپ رایج گزینه‌ای ایده‌آل به شمار می‌رود. اکنون شما با اتصال به اینترنت از کجا و با هر کس می‌توانید ارتباط برقرار کرده و همکاری موثر داشته باشید

ویژگی‌ها و مزایا

کاهش تاخیر در ارتباطات با کمک اطلاعات تماس و حضوری موثر
بستر Cisco Jabber شما را قادر می‌سازد تا به آسانی از میزان دسترس‌پذیری همکاران و دیگر کارمندان در داخل و خارج سازمان‌تان اطلاع یابید. اکنون می‌توانید در یک نگاه افراد آفلاین ، در دسترس ، خارج از سازمان، رزرو ، یا پر مشغله را تشخیص دهید. از طرفی می‌توانید وضعیت‌های دسترس‌پذیری سفارشی را تدوین کنید، مثلاً: «در جلسه با مشتری». کارت‌های تماس نیز اطلاعات تماس اضافی و چند گزینه دیگر را برای آغاز ارتباط در اختیار قرار می‌دهند . این قابلیت‌ها تاخیرهای ارتباطی را کاهش داده و روند تصمیم‌گیری را سریع‌تر و در عین حال ، بهره‌وری را افزایش خواهند داد.

ارتباط سریع از طریق ارسال پیامک بدون مرز کلاس تجاری
ارسال پیامک یک شیوه ارتباطی مهم به شمار می‌رود که تعامل موثر را در محیط تجاری امروز با وظایف متعدد امکان‌پذیر می‌سازد . بستر سیسکو جابر قابلیت‌های ارسال پیامک را ارائه کرده که براساس پروتکل حضور و ارسال پیام توسعه‌پذیر (XMPP) پایه‌ریزی شده است. این راه‌حل اتاق‌های گفت و گوی شخصی ، گروهی و دائمی را در اختیار قرار می‌دهد که ارتباط سریع با همکاران تجاری‌تان را ممکن می‌سازد. سوابق گفت و گوها و قابلیت‌های ثبت وقایع مبتنی بر سرور رویت محتوای گفت و گوهای پیشین و ذخیره‌سازی پیام‌ها را امکان پذیر کرده است. گزینه ارسال پیامک با دیگر قابلیت‌های ارتباطی یکپارچه شده و لذا شما به آسانی می‌توانید بین گفت و گوها ، مکالمات صوتی و کنفرانس‌های مبتنی وب خود سوئیچ کنید. از طرفی حتی مشترکاً با افراد خارج از سازمان‌تان گفت و گو و تبادل پیامک داشته باشید، حتی افرادی که ممکن از برنامه کاربردی سیسکو جابر نیز استفاده نکنند. قابلیت‌های ارسال پیامک کلاس تجاری بستر نرم‌افزار سیسکو جابر همکاری و تعاملی بدون مرز، کارامدتر ، امن‌تر و انعطاف‌پذیرتر را ممکن می‌سازند.

قابلیت‌های تلفن IP کلاس تجاری از پشت رایانه شخصی

‌برنامه کاربردی Cisco Jabber صدا و تصویر را با کیفیتی عالی میهمان رایانه‌های شخصی‌تان خواهد کرد. با تکیه بر قابلیت‌های پیشرو  Cisco Unified Communications Manager ، نرم‌افزار سیسکو جابر بدل به تلفن نرم‌افزاری با کیفیت صدای پهن باند و قابل اطمینان ، تصویر HD مبتنی بر استانداردها (p720) و ویژگی‌های کنترل تلفن ثابت شده است. این ویژگی‌ها دسترس‌پذیری تلفن صوتی و تصویری با کیفیت بالا را در کلیه اماکن و برقراری ارتباط با تلفن‌های ثابت کاربران ، کارگزاران نرم‌افزاری و دستگاه‌های سیار ممکن ساخته‌اند. برنامه کاربردی سیسکو جابر ارتباطات صوتی را ساده ، شفاف و قابل اطمینان‌تر ساخته است

تسریع عملکرد تیمی توام با همکاری و کنفرانس چندجانبه

بستر سیسکو جابر گسترش تدریجی و هموار برای  اشتراک راه حل‌های همکاری و کنفرانس Cisco Web یا دسکتاپ را امکان‌پذیر می‌سازد. اکنون شما در کسری از ثانیه می‌توانید اسنادتان را به اشتراک گذارده و گفت و گوها و مکالمات خود را تا کنفرانس‌های صوتی، تصویر و مبتنی بر وب چندجانبه گسترش دهید.

همکاری از طریق برنامه‌های تجاری رایج

شما اکنون می‌توانید از قابلیت‌های برنامه کاربردی سیسکو جابر با تکیه بر برنامه‌های رایج رایانه‌تان مثلاً Microsoft Outlook بهره‌مند شوید ، مثلاً : قابلیت‌های «Lighting Up Presence» و «Click to Communicate» (تماس صوتی و تصویری و ارسال پیامک). با استفاده از Microsoft Outlook ، می‌توانید از آیکون‌های «Click to Communicate» کارت تماس مایکروسافت برای برقراری ارتباط مستقیم از داخل برنامه کاربردی جهت صرفه جویی در زمان و تسریع روند کار استفاده کنید ، زیرا که اکنون به آسانی می‌توانید دسترس‌پذیری کاربران را رویت و ارتباطاتی همچون جلسات گفت و گوی پیامکی ، صوتی و تصویری گروهی و شخصی را بدون سوئیچ بین برنامه‌های کاربردی متفاوت آغاز کنید.