لایسنس سیسکو CUCM

لایسنس سیسکو CUCM

لایسنس سیسکو CUCM

با اینکه تماس های صوتی تنها راه حل ارتباط با مشتریان و همکاران در بستر شبکه نمیباشد، کماکان بعنوان جزیی جدانشدنی از تجارت ها بحساب می آید و بسیار حیاتی است تا بستر مورد نیاز برای آن فراهم شود تا زمان و منابع سازمان مدیریت شود. سرویس مدیریت ارتباطات لایسنس سیسکو CUCM میتواند تمامی تماس های صوتی و تصویری را در بستر شبکه بهترین نحو مدیریت کند.

لایسنس سیسکو CUCM برای تمامی شبکه ها راه حل های مناسبی را در اختیار شما قرار می دهد. مرکز تلفن ارتباطات یکپارچه CUCM برای شبکه هایی با ابعاد کوچک، متوسط و بزرگ راه حل های مناسبی بحساب می آید و تا 80.000 کاربر را می تواند پشتیبانی کند. این سرویس جزو زیرساخت های Collaboration سیسکو و مبتنی بر IP میباشد. بوسیله CUCM شما میتوانید با همکاران و یا مشتریان خود بصورت صوتی و یا تصویری ارتباط برقرا کنید. درواقع کارکرد اصلی این سرویس برقراری تماس ها میباشد.

سیسکو CUCM ارتباطات را بوسیله موارد زیر بهبود میبخشد :

  • برقراری تماس ها
  • کنترل دستگاه ها و سیگنال ها
  • مدیریت Dial Plan
  • مدیریت تلفن ها
  • قابلیت تهیه پشتیبان و بازگردانی تنظیمات

این سرویس با قابلیت هماهنگ شدن با سرویس Active Directory مایکروسافت، بکاربران امکان این را میدهد تا از تنظیمات موجود در شبکه برای تنظیمات تماس های خود استفاده کنند.

این سرویس قابلیت هماهنگ سازی با IP-Phone ها را دارا میباشد و از گستره وسیعی از محصولات با برندهای مختلف پشتیبانی میکند.

سیسکو UCM از جدیدترین پروتکل های احراز هویت ، رمزگذاری و ارتباطات پشتیبانی می کند، با گواهینامه های کلیدی صنعت مطابقت دارد.

ویژگی های لایسنس سیسکو CUCM

  • کنسول وب برای مدیریت و نظارت بر بستر و مدیر ارتباطات یکپارچه سیسکو
  • خط فرمان (CLI) برای استفاده مدیران
  • ایجاد کنفرانس ها
  • قابلیت استفادهه از API برای پشتیبانی Third-party Applications
  • قابلیت توسعه تا 30,000 شماره بر روی یک کلاستر و تا 1,000,000 شماره بر روی یک سیستم یکپارچه
  • قابلیت برقراری ارتباط با شبکه مخابرات (PSTN) از طریق خطوط آنالوگ (FXO) و خطوط E1-PRI با قابلیت DID (Direct Inward Dialing) ، با استفاده از روتر ها و Access Server های سیسکو و با ظرفیت دلخواه
  • قابلیت یکپارچگی با Microsoft Exchange جهت پشتیبانی  Fax Over IP  که با استفاده از پروتکل 38
  • امکان ارائه سرویس AAA برای تماس های کاربران با استفاده از Radius Server و فعال کردن پروتکل Radius بر روی Voice Gateway
  • وجود امکان Redundancy در سیستم مرکزی مدیریت تماس ها
  • امکان یکپارچگی VoIP با قابلیت های سوئیچ ها و روتر های سیسکو
  • امکان آنالیز جزئیات کلیه تماس ها و ارائه گزارش های مختلف از جزئیات تماسها

پیاده سازی CUCM بر روی محیط مجازی

قابل پیاده سازی سیسکو UCM برروی محیط مجازی منجر به کاهش هزینه ها در تامین منابع گردیده با اینکه پیشنهاد شرکت سیسکو سرور های قدرتمند UCS می باشد .

لایسنس ها

هم اکنون برای این محصول فعالسازی لایسنس های اسمارت سیسکو فراهم میباشد. سیسکو قابلیت فعالسازی محصولات جدیدش را بوسیله انواع مختلف لایسنس ها از قبیل اسمارت لایسنس SLR و PLR مهیا کرده است.

این مقاله برای شما مفید بود ؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 2

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *