Desktop Central یک راهکار مدیریتی قدرتمند و جامع است که به مدیران IT امکان میدهد تا از طریق یک سرور مرکزی، به صورت خودکار دستگاههایی مانند لپتاپها، کامپیوترهای دسکتاپ، موبایلها و تبلتها را مدیریت کنند، بدون اینکه به سیستم عامل موجود روی این دستگاهها وابسته باشند. این نرم افزار امکانات گستردهای را در زمینههایی مانند مدیریت پچ، نصب نرم افزار، کنترل دسترسیها، امنیت دستگاهها و مدیریت اموال IT فراهم میآورد. با استفاده از لایسنس Endpoint Central، سازمانها میتوانند به طور کامل از تمامی قابلیتهای Desktop Central بهرهمند شوند. لایسنس Desktop Central به مدیران IT اجازه میدهد تا با دقت و کارایی بالا، دستگاههای متعدد را در شبکه خود مدیریت کنند، از جمله اجرای بهروزرسانیهای امنیتی، نظارت بر کاربرد نرم افزارها، و اطمینان از رعایت استانداردهای سازمانی و امنیتی. همچنین، لایسنس Endpoint Central به مدیران IT امکان میدهد تا به صورت مرکزی و یکپارچه، سیاستهای IT را بر روی تمامی دستگاههای متصل به شبکه اعمال کنند، که این امر به بهبود کارایی کلی سازمان و کاهش زمان و هزینههای مدیریتی کمک شایانی میکند.
قابلیتهای لایسنس Endpoint Central
- محافظت از سیستم عامل Mac و ویندوز از طریق نصب خودکار بسته های امنیتی مربوط به سیستم عامل و برنامه های کاربردی
- نصب و پاک کردن خودکار نرم افزارها به صورت متمرکز
- عیب یابی از راه دور کامپیوتر ها،انتقال فایل و همچنین ضبط ویدیو از طریق LAN و WAN
- تهیه فهرست کاملی از نرم افزار ها و سخت افزار ها و جزئیات آنها به منظور مدیریت هرچه بهتر آنها، شناسایی نرم افزار های غیر مجاز، ایجاد هشدار در صورت بروز وضعیت های خاص و همچنین ایجاد گزارشات در مورد نرم افزار ها، سخت افزارها و لایسنس Desktop Central
- بیش از ۲۵ نوع پیکربندی برای تنظیم برنامه های کاربردی تحت ویندوز، تنظیمات سیستمی و سیاست های امنیتی سازمان و همچنین گزارش از وضعیت آنها
- پایش و تشخیص فقدان Service Pack های سیستم عامل و نرم افزار ها و خودکار سازی نصب آنها
- بیش از ۱۰۰ نوع گزارش برای نمایش وضعیت کنونی زیر ساخت Active Directory
- تعریف نقش ها با مجوز های دسترسی انتخابی و تخصیص این نقش ها به کاربران به منظور مدیریت راحت تر و موثر تر
- تهیه Image از سیستم عامل ها و همچنین نصب این Image ها به صورت آنلاین و آفلاین در صورت یکپارچه سازی با OS Deployer
- مدیریت USB ها مانند Flash Disk ها، محدودیت و کنترل استفاده از آنها در سطوح کاربری و سیستمی
- مدیریت روشن و خاموش بودن کامپیوتر ها به وسیله اِعمال کردن قوانین و همچنین خاموش کردن کامپیوتر های غیر فعال و همچنین تهیه گزارشات از بالا بودن سیستم
- امکان مدیریت سرور ها و کامپیوتر ها از طریق نرم افزار موبایل
- ثبت موبایل ها به صورت دستی در تعداد بالا و یا ثبت توسط کاربران با احراز هویت دو مرحله ای
- امکان مدیریت برنامه ها بر روی موبایل ها و همچنین امکان تهیه لیست سیاه از برنامه ها
- تهیه و تنظیم قوانین و پروفایل ها برای دپارتمان های مختلف و یا ایجاد نقش های مختلف
- دریافت و بررسی جزئیات برنامه های نصب شده، اِعمال قوانین، نصب Certificate و همچنین نمایش جزئیات سخت افزاری
- تنظیم قوانین سخت گیرانه از قبیل قفل موبایل به وسیله کلمه عبور به منظور حفاظت سازمان از تهدیدات بیرونی
- بازرسی موبایل ها با گزارشاتی از قبلی گزارش دستگاه های Rootشده، گزارش موبایل هایی با برنامه های موجود در لیست سیاه و …
- امکان یکپارچگی با ManageEngine Help Desk، ManageEngine ServiceDesk Plus، ManageEngine OS Deployer، ManageEngine Asset Explorer
- امکان یکپارچگی با سایر نرم افزار ها مانند ServiceNow، Zendesk، و Spiceworks