لایسنس OpManager
معرفی نرم افزار OpManager
لایسنس OpManager یک نرم افزار مدیریت شبکه و مرکز داده می باشد که به سازمان های بزرگ، ارائه دهندگان خدمات و شرکت های متوسط و کوچک در مديريت مراکز داده و زيرساخت فناوری اطلاعات آنها، به صورت مؤثر و کم هزينه، ياری می رساند. نرم افزار Manageengine OpManager Professional نرم افزار مدیریت شبکه به صورت جامع و End to End، مناسب شبکه های ناهمگون و بزرگ، تشکیل شده از برندهای مختلف می باشد.
نرم افزار مورد بررسی قابلیت های پیشرفته مدیریت پایش تجهیزات زیر ساخت، لینک های WAN، ارتباطات VOIP، سرورهای فیزیکی، سرورهای مجازی WMware، Firewall، Hyper-V، MS SQL، MS Exchange، Controller و دیگر اجزای شبکه را ارائه می دهد.
استفاده از واسط گرافیکی این نرم افزار بسیار آسان می باشد، به شما کمک می کند شتا سریعا نصب و پیکره بندی این محصول را به انجام رسانید و همچنین به راحتی می توانید سیاست ها و قوانین نظارتی سازمان خود را همزمان روی تمامی تجهیزات سخت افزاری و نرم افزارهای شبکه اعمال نمایید.
استفاده از نرم افزارهای مانیتورینگ در شبکه به ویژه شبکه های بزرگ لازم و ضروری می باشد. چون این نرم افزار در زمینه های مختلف به ما کمک بسیاری می کنند برای نمونه در زمان بروز مشکل قبل از اینکه مشکل توسط کاربران گزارش داده شود از طریق این نرم افزار شما متوجه مشکل می شود، همچنین در این زمان لازم نیست شما دنبال منشاء مشکل بگردید و مدت زمان زیادی را تلف کنید این نرم افزار به صورت دقیق به شما اطلاع می دهد که کدام بخش شبکه شما دچار مشکل شده است.
از قابلیت های دیگر نرم افزارهای مانیتورینگ می توان به قابلیت گزارش گیری این نرم افزار اشاره کرد اینکه شما می توانید از وضعیت شبکه فعلی خود گزارش های متنوع تهیه کرده و آینده را پیش بینی کنید. این موارد تنها بخش کوچکی از امکانات نرم افزارهای مانیتورینگ است. نرم افزار OpMananger یکی از قوی ترین نرم افزارهای مانیتورینگ حال حاضر می باشد.
کاربرد نرم افزار OpManager
مديريت شبکه
نظارت سلامت شبکه
نظارت VoIP
طراحی نقشه شبکه
نظارت WAN RTT
مديريت پيکربندی شبکه
آناليز ترافيک شبکه
مقياس پذيری سازمانی
نسخه ويژه سازمان های بزرگ
نظارت شبکه سازمانی
مقياس پذيری در نظارت سازمانی
نظارت شبکه های راه دور
آناليز ريشه ای مشکلات
پايگاه داده مديريت پيکربندی
مديريت کارايي و مشکلات
ابزارهای نظارت شبکه
خودکارسازی چرخه کار فناوری اطلاعات
پردازش SNMP Trap
نظارت لاگ Windows Event
نظارت Syslog
گزارش کارايی شبکه
استقرار ساده
اکتشاف خودکار شبکه
تعيين قوانين اکتشاف
قالب های نظارت
مديريت سرور
نظارت سرور
نظارت VMWare
نظارت Hyper-V
نظارت Citrix XenServer
نظارت سلامت سرور
مديريت مرکز داده
نقشه سه بعدی مرکز داده
مديريت سيستم ها
مديريت مرکز داده

نمایش زنده نمودار کامل شبکه
نمایش زنده نمودار کامل شبکه که به شما کمک می کنند که گلوگاه های کارایی شبکه را به سرعت تشخیص دهید.
مانیتورینگ کارایی سرور
شما می توانید سرورهای خود را روی چندین سیستم عامل مانیتور کنید.
مانیتورینگ کارایی سرورها روی چندین سیستم عامل، پشتیبانی مانیتورینگ سرورهای Windows، Linux، Solaris، HP IX، سرورهای IBM AIX (استفاده از SNMP، WMI و CLI در مانیتورینگ).
مانیتور کردن سرورهای مجازی، پشتیبانی از VMware و Hyper-V، مانیتور کردن بیش از ۱۰۰ متریک کارایی با استفاده از VMware API و WMI.
مانیتور کردن ابزارهای مهم Microsoft. مانیتورینگ Exchange، Active Directory و SQL.
مانیتورینگ بخش های مختلف سرور مانند: CPU، میزان استفاده از حافظه و دیسک، سرویس ها، سرویس های Windows، اسکریپت های خاص، صفحات وب (http/https)، فایل و فولدرها بدون هیچ هزینه اضافی.
مانیتورینگ دیگر دستگاه های زیرساخت مانند Load Balancer ها، سنسورهای حرارتی، دوربین های IP، پرینترها و دیگر تجهیزات.
مدیریت اشکالات شبکه
با توجه به دارا بودن این ویژگی، قبل از کاربران، ایرادات سرور خود را متوجه خواهید شد. به شما این امکان را خواهد داد که به صورت اکتیو، از مشکلات سایت یا پورتال اطلاع پیدا کنید. برای این کار، می توانید از ایمیل، پیامک، داشبورد شخصی سازی شده، نقشه های خاص شبکه، اخطارهای Web و دیگر ابزارها استفاده نمود.
رخداد های شبکه را در مانیتورنیگ Windows event log، مانیتورینگ Syslog و مانیتورینگ SNMP قادر خواهید بود پردازش کنید. بهره وری از خطاهای موثر با استفاده از کارکرد مدیریت پیشرفته اشکال، پیکربندی وابستگی تجهیزات، برنامه ریزی زمان های Down و توقف اخطار از جمله مزایای این ابزار به حساب می آید.
عیب یابی و حل مسائل شبکه ای به صورت لحظه ای
عیب یابی پیشرفته شبکه ای با بهره گیری از مجموعه ای کامل از ابزارهای مانیتورینگ شبکه مانند: Real Time Graph، Switch Port Mapper، Remote Connection Servers و SNMP MIB Browser.
هماهنگی کارهای روزمره مدیریت IT و عیب یابی سطح اولیه با استفاده از ابزار خودکار سازی جریان کار (Workflow).
ترمیم خودکار پس از اشکال و اجرای اسکریپت های self-healing. یکپارچه سازی با helpdesk سازمانی شما برای صدور خودکار تیکت ها.
ابزارهای گزارش گیری قدرتمند
تشخیص کارایی شبکه، گزارش های کاربری و ظرفیت با بیش از ۱۰۰ نوع گزارش مختلف از نمونه کاربرد های نرم افزار مورد بررسی می باشد.
به اشتراک گذاری گزارش ها با همکاران با استفاده از ابزار Schedule Email Report که از فرمت های XLS، PDF و HTML پشتیبانی می نماید. تشخیص تجهیزات دخیل در شکاف SLA با استفاده از داشبورد مدیریت و یا گزارش های SLM.
مدیریت سازمانی شبکه
- مقیاس پذیری در سطح ۵۰۰۰۰ گره شبکه و یا ۵۰۰۰ دستگاه با استفاده از یک کنسول مانیتورینگ شبکه سازمانی
- طراحی سازگار با مانیتورینگ توزیع شده شبکه ای با استفاده از معماری مستحکم probe-central
- تضمین دسترسی پذیری بالا با استفاده از hot-standby یا Failover engine
- مقیاس پذیری متناسب با نیازهای روزافزون مانیتورینگ شبکه های سازمان. تغییر از نسخه مستقل به نسخه enterprise remote monitoring proble
بهبود قدرت OpManager
- شخصی سازی OpManger بسته به نیازهای مانیتورینگ سازمان. انتخاب از مجموعه گستره ای از افزونه ها، add-on ها و plug-in ها
- تبدیل لایسنس OpManager به قطب مرکزی مدیریت IT سازمان
استقرار محصول در مدت زمان بسیار کوتاه
نرم افزار OpManager را تنها در عرض یک ساعت می توانید استقرار دهید. این کار را می توانید با استفاده از Automatic network discovery & classification و مجموعه گسترده ای از template های مانیتورینگ برای دستگاه ها و واسط های شبکه انجام دهید.
شما با کمک این نرم افزار این امکان را خواهید داشت که شبکه خود را به راحتی با استفاده از پروتکل های استاندارد Monitoring، مدیریت کنید.
قوانین مانیتورینگ سازمان خود را به سرعت بر روی تجهیزات مختلف با استفاده از Wizard های پیکربندی سریع و همچنین Template های مخصوص این کار انجام دهید.
مدیریت کارآیی در شبکه
- نقشه برداری خودکار شبکه در لایه های ۲ و ۳
- مانیتورینگ دسترس پذیری و کارآیی تجهیزات شبکه
- مانیتورینگ دسترس پذیرید و کارآیی Interface
- Cisco IP SLA based WAN RTT and VoIP call path QoS monitoring
- تجزیه و تحلیل ترافیک مبتنی بر گردش، با قابلیت پشتیبانی از NetFlow، sFlow، IPFIX و…
- تجزیه و تحلیل ترافیک مختص زیرساخت Cisco با استفاده از NBAR و CBQoS
- مدیریت توافق، پیکره بندی و تغییرات شبکه
مدیریت خطا در شبکه
ارتباط هشدارهای هوشمند و هشدارهای کدبندی شده رنگی
اخطار و اطلاع رسانی بر اساس SMS و Email
پردازشگر Logهای رخداد در ویندوز، Syslog و SNMP Trap
داشبورد قابل تنظیم، نمایش های پلاسما یا CCTV و اعلام خطرهای Web Base
داشبورد اختصاصی برای Active Directory، Exchange و نرم افزارهای مبتنی بر SQL
داشبوردهای مدیریت سطح سرویس برای مدیر
ابزارهای عیب یابی: گراف های زنده، نقشه بردارهای پورت Switch، مرورگرهای MIB، ابزار های RDP و بسیاری دیگر
خودکارسازی گردش کار IT
- ایجاد گردش کار drag & drop بصری به منظور خودکار سازی وظایف تکراری و دشوار مدیریتی IT
- موتور گردش کار هوشمند به منظور خودکار سازی فعالیت های مدیریتی خطا و رخداد سطح بالای شبکه، کمک در دستیابی به بهره وری موثر با کاهش MTTR و MTBF مدیریت کارآیی در سرور و مجازی سازی
مدیریت کارآیی در سرور و مجازی سازی
Monitoring کارآیی vServer توانایی مانیتور ویندوز، لینوکس، سولاریس، HP UX و IBM AIX
مانیتورینگ مجازی سازی همراه با بیش از ۱۰۰ معیار کارآیی برای:
VMWare ESX / ESXi
MS Hyper-V
مانیتورینگ سلامت سخت افزار برای سرورهای Dell, HP, IBM از قبیل دما، سرعت گردش فن و …
رهگیری حملات مهم، URLهای دیده شده، درخواست های نادیده گرفته شده و رخدادهای امنیتی بوسیله یکپارچگی با نرم افزار MangeEngine Firewall Analyzer
مدیریت کارآیی در نرم افزارهای کاربردی
- مانیتورینگ Websphere, GlassFish, SAP, Tomcat, Oracle و دیگر نرم افزارهای کاربردی دلخواه
- کشف خودکار نرم افزارهای کاربردی
- مدیریت عمیق کارآیی نرم افزار کاربردی با استفاده از دانش APM
- مانیتورینگ تجربه کاری کاربر نهایی از مکان های مختلف
- مانیتورینگ سوریس های TCP از قبیل http, ftp, dns, ldap و …
- مانیتورینگ سرویس های ویندوز
- مانیتورینگ پردازش های موجود
- مانیتورینگ فایل و فولدر
- مانیتورینگ وب سایت و URL
- مانیتورینگ Script
مدیریت شبکه های سازمانی بزرگ
موتور فعال و آماده به کار برای مانیتورینگ ۲۴*۷
قابل توسعه تا ۵۰ هزار اینترفیس یا ۵ هزار دستگاه از یک کنسول واحد
مانیتورینگ منابع شبکه با گستردگی جغرافیایی از طریق گیرنده های راه دور
آپدیت گیرنده ها از Standalone به Enterprise با سرعت هرچه بیشتر
گزارش دهی کارآیی و دسترس پذیری
- بیش از ۱۰۰ گزارش داخلی کارآیی و دسترس پذیری
- گزارش بر اساس روز، هفته، ماه و یا هر دوره زمانی دلخواه
- گزارش با قابلیت تبدیل به فرمت های HTML, PDF, XLS
- گزارش در زمان تعیین شده همراه با ارسال ایمیل خودکار به مدیر و تیم
دیدگاهتان را بنویسید