لایسنس ServiceDesk Plus
فهرست مطالب

لایسنس ServiceDesk Plus
کمپانی ManageEngine يکی از شرکت های زير مجموعه کمپانی Zoho Corp در حوزه نرم افزارهای تخصصی مديريت فناوری اطلاعات می باشد که بيش از يک دهه، پاسخ دهنده نيازمندی سازمان ها در بيش از ۲۰۰ کشور بوده است. امروزه اين شرکت توانسته است به طور متوسط بالغ بر ۱۰۰۰ مشتری راضی به صورت ماهانه به مشتريان خود اضافه کند، که تعداد زيادی از آنها در لیست ۵۰۰ شرکت برتر نشريه Fortune می باشند.
اين شرکت در کنار راهکارهای متفاوتی که ارائه می دهد، توانسته است راهکار مناسبی برای افزايش بهره وری سازمان ها در حوزه مديريت خدمات فناوری اطلاعات و با استفاده از ابزار Service Desk Plus و Desktop Central ارائه دهد.
نرم افزار تحت وب ManageEngine Service Desk Plus ابزاری مفید و پرکاربرد برای مدیریت درخواست ها و خدمات ارائه شده توسط واحد فناوری اطلاعات در سازمان ها می باشد لایسنس ServiceDesk Plus براساس برترین تجارت مدیریتی در حوزه مدیریت IT که همان ITIL نامیده می شود و طراحی و توسعه یافته است ابزار ManageEngine Service Desk Plus به شما کمک می کند تا قراردادهای کاری، شناسه سخت افزاری و نرم افزاری، مشکلات، تغییرات، روابط میان اجزای مختلف واحد IT را مدیریت نمائید و در نهایت براساس اطلاعات وارد شده گزارش گیری نموده و تحلیل داشته باشید. به این خاطر که تصمیم گیری در حوزه IT امری مهم به حساب می آید. نرم افزار ManageEngine Service Desk Plus به شما این امکان را می دهد که تا تصمیمات خود را بر طبق واقعیت های موجود در واحد IT اتخاذ نمائید. نرم افزار ManageEngine Service Desk Plus توسط بیش از ۲۰۰۰۰ هزار مدیر IT در کل دنیا مورد استفاده قرار می گیرد و به ۲۹ زبان دنیا ترجمه شده است.

از نمونه امکانات و ویژگی های لایسنس ServiceDesk Plus می توان به موارد زیر اشاره کرد:
-
- مدیریت مشکلات حاد
- مدیریت و اسکن خودکار سخت افزارها و نرم افزار های موجود بروی کامپیوترها از طریق شبکه
- مدیریت در خواست ها
- پنل کاربری برای کاربران به منظور پیگیری و اعلام شکل
- امکان پایگاه دانش به منظور ثبت تجربه های کاری و اشتراک گذاری ان در میان کاربران و کارشناسان
- CMDB: مدیریت روابط اجزای مرتبط با واحد IT
- مدیریت و ثبت درخواست های خرید مرتبط با واحد IT
- ثبت قراردادهای همکاری با پیمانکاران حوزه IT
- گزارش ساز پیشرفته برای تهیه انواع گزارش
- دارای webservice, servlet, reset برای اتصال از طریق سایر نرم افزارهای سازمان
- قابلیت اتصال و احراز هویت کاربران از طریق Active Directory, LDAP
- فرم ساز و قالب ساز جهت سفارشی نمودن فرم درخواست خدمات و مشکلات
- امکان اتصال به ایمیل سازمانی به منظور دریافت درخواست ها و اطلاع رسانی کاربران
- امکان ایجاد و مدیریت کاتالوگ خدمات به منظور تسریع در ثبت و ارائه خدمات
- امکان تعریف Rule به منظور خودکارسازی توزیع و دسته بندی درخواست ها

بخش بانک اطلاعاتی مديريت پيکربندی نرم افزار Service Desk Plus قدرت کنترل بيشتری را در مديريت زير ساخت فناوری اطلاعات سازمان در اختيار شما قرار می دهد. با بهره گیری از امکانات اين ابزار می توانيد رابطه ميان اقلام پيکربندی موجود را تعیین و در نتيجه ايجاد تغيير و تحليل تأثير هر تغيير در کسب و کار را مورد ارزيابی قرار دهيد.
نرم افزار کليه اطلاعات مربوط به هر قلم پيکربندی را به صورت متمرکز با جزئياتی از جمله ويژگی های هر يک و روابط موجود ميان اقلام پيکربندی را نگهداری می کند تا شما به کمک اين اطلاعات بتوانيد در دسترس بودن خدمات ارائه شده را تضمين نماييد.
با استفاده از ابزار بانک اطلاعاتی مديريت پيکربندی موجود در ServiceDesk Plus، شما می توانيد مشکل اتفاقات پيش آمده را اساسا مورد ارزيابی قرار دهيد. از طرفی به علت وجود بانک اطلاعاتی مديريت پيکربندی به صورت مصور در نرم افزار، می توانيد روابط بين اقلام پيکربندی را به راحتی تشخيص و برای مشکلات ناشی از تغييرات احتمالی، از قبل برنامه ريزی کنيد.
علاوه بر اين، کليه فرآيند های مديريت واقعه، مديريت مشکل و مديريت تغيير دارای يکپارچگی با بانک اطلاعاتی مديريت پيکربندی هستند.
دیدگاهتان را بنویسید