نرم افزار Splunk ITSI

نرم افزار Splunk ITSI

 

Splunk IT Service Intelligence (Splunk ITSI) 

 

هدف اصلی  Splunk IT Service Intelligence که به اختصار نرم افزار Splunk ITSI نامیده می‌شود ساده‌سازی مانیتورینگ سرویس‌ها با تجزیه و تحلیل‌های داده محور می‌باشد. 

با استفاده از Splunk ITSI، قابلیت های زیر برای کاربران فراهم می‌گردد: 

، ارائه Service Intelligent برای IT و کسب‌و‌کارهای مختلف همراه با ایجاد دیدگاه‌های عملی و قابل درک برای کاربران 

  • تعامل با فرآیندهای تصویر‌سازی سفارشی که شاخص‌های کلیدی عملکرد را برای اجزای کلیدی سرویس ارائه می‌نماید. 
  • انطباق پویای Thresholdها به صورت Real-Time 
  • عملیات‌های نرمال پایه و اصلی که برای شرایط غیرعادی اعلام هشدار نموده و رویدادهای غیرمعمول را تفکیک می‌نماید. 
  • پیاده‌سازی در مقیاس‌های متفاوت برای فضاهای On-Premise ، Cloud یا Hybrid 

در حال حاضر، اهمیت و دشواری مدیریت عملیات‌های IT بیش از همیشه نمود یافته است. کارشناسان برای فعال نگهداشتن سرویس‌های مهم، به یک دیدگاه سرویس‌محور در مورد IT و کسب‌و‌کار نیاز دارند. 

Splunk ITSI، یک راهکار مانیتورینگ و آنالیز نسل بعدی را ارائه می‌نماید که در امر اتخاذ تصمیمات بهتر، هوشمندانه و آگاهانه‌تر به کاربران کمک نموده و سطوح تازه‌ای از قابلیت دید (Visibility) نسبت به شاخص‌های عملکرد کلیدی و صحت کارکرد سرویس‌های IT را ایجاد می‌نماید. با کمک فرآیند‌‌های تصویر‌سازی قدرتمند و آنالیز پیشرفته این راهکار، می‌توان برای نشان دادن اختلالات، تسریع روند بررسی‌ها و اشاره دقیق به دلایل اصلی مشکل که بر سطوح سرویس‌های مهم برای کسب‌و‌کار تاثیر می‌گذارد، استفاده نمود. 

با توجه به اینکه Splunk ITSI بر روی پلتفرم پیشروی Splunk برای داده‌های ماشینی ایجاد می‌شود، جهت جمع‌آوری و فهرست‌بندیِ چندین ترابایت از رویدادها و شاخص‌های قدیمی و یا Real-Time در سراسر دیتاسنترها و زیرساخت‌های مبتنی بر Cloud مقیاس‌بندی می‌شود. همچنین چندین گزینه نیز از جمله On-Premise در یک فضای Hybrid یا یک راهکار Host شده در Cloud برای پیاده‌سازی ارائه می‌کند.  

نرم افزار Splunk ITSI
نرم افزار Splunk ITSI

 

مفهوم Service Intelligence  

 تعریف سرویس 

‌سرویس به نحوه ارائه ارزش به مشتریان داخلی یا خارجی اطلاق می‌شود که طیف وسیعی از تعاریف را در بر می‌گیرد. برخی از این تعاریف عبارتند از: 

 

  • برنامه یا مجموعه‌ای از برنامه‌ها 
  • Infrastructure Tier 
  • سرویس کسب و کار، مانند بازار آنلاین که می‌تواند شامل چندین جزء زیرساختی (مانند وب سرورها، دیتا‌سنترها و Load Balancerها) باشد. 

 

عملیات‌هایIT، مسئولیت اجرا و مدیریت سرویس‌هایی را بر عهده دارند که سازمان ها به آن وابسته می‌باشند.Service Intelligence موجب بهبود کیفیت سرویس‌ها شده و علاوه بر کمک به اتخاذ تصمیمات آگاهانه‌تر، از اولویت‌های سازمان ها نیز پشتیبانی می‌نماید. 

 

کاربردهای  Splunk ITSI 

داده‌های ماشینی را به هوش عملی یا Actionable Intelligence تبدیل می‌نماید. این تکنولوژی، با ادغام داده‌ها در سراسر سازمان به ارائه دید کلی در Silo نسبت به صحت کارکردسرویس‌ها، تصویر‌سازی سرویس‌ها و شاخص‌های کلیدی عملکرد برای شناسایی دیدگاه‌های جدید و تبدیل داده‌های عملیاتی به داده‌های تاثیر‌گذار در سازمان می‌پردازد. با اطلاعات مرتبط و به موقع در مورد سرویس‌های تاثیرگذار بر سازمان و یکپارچه‌سازی Siloهای داده پرداخته و علاوه بر کاهش زمان رفع مشکل، موجب بهبود عملیات و ایجاد Service Intelligence می‌گردد. 

 

سفارشی کردن برای همه کاربران 

این تکنولوژی، روابط متقابل و وابستگی‌ها را در تمامی اجزای ارائه سرویس تصویرسازی می‌نماید. همچنین فعالیت‌های سرویس‌ها و کسب‌و‌کار، با معیارها و شاخص‌های عملکردی مانیتور می‌گردند که هم‌سو با اهداف و مقاصد استراتژیک سازمان باشند. با استفاده از این تکنولوژی، دید Real-Time نسبت به شاخص‌های عملکرد سلامتِ سرویس، ارائه می‌گردد که برای اتخاذ تصمیمات مناسب در کسب‌وکار به کار می‌رود. همچنین می‌توان نحوه نمایش داشبوردها را با فیلترها، مجموعه ویجت‌ها (Widget و Role)‌های مرتبط با داشبورد‌ها و تصویرسازی‌ها، به طور اختصاصی برای سازمان به صورت اختصاصی ایجاد نمود. 

 

عیب‌یابی  

این راهکار شاخص‌ها و رویدادها را در Swim Lanes”” سازماندهی نموده و مرتبط می‌سازد تا روند بررسی‌ و تشخیص را تسریع نماید. علاوه بر آن عملکرد Real Time را با عملکرد‌های گذشته مقایسه می‌نماید تا درک بهتری از روندها ایجاد نموده و موضوعات سیستماتیک را شناسایی ‌نماید. علاوه بر این، فرآیند بررسی دقیق از داشبورد تا داده‌های خام با هدف شناسایی دلایل اصلی مشکل صورت می‌گیرد. 

 

ویژگیهایی Splunk ITSI 

 

این تکنولوژی، یکCross-Silo Visibility را نسبت به شاخص‌های مهم عملکرد و سلامت در سرویس‌های IT ارائه نموده و از طریق یکپارچه‌سازی داده‌ها در شرکت، امکان طراحی سرویس‌ها و KPIها را به صورت بصری فراهم می‌نماید؛ در نتیجه می‌توان اطلاعات جدیدی را کشف نمود، عملیات‌های نرمال را آغاز نموده و داده‌های عملیاتی را به تاثیر کسب و کار تعبیر کرد. همچنین شما با Splunk ITSI قادر خواهید بود که: 

  • Visualization قدرتمندی داشته باشید که در نتیجه ی آن یک دیدگاه سلسله مراتبی، Real Time و عمیق نسبت به سلامت سرویس و شاخص‌های مهم عملکرد برای شما فراهم می‌گردد. 
  • از جستجوهای پیش‌ساخته استفاده کرده و یا مواردی را به دلخواه ایجاد نمایید تا مشکلات با این اقدامات پیشگیرانه شناسایی گردند. 
  • موارد غیرمعمول را شناسایی نموده و دلایل ریشه‌ای و اثرگذار بر سطوح سرویس مورد نیاز برای کسب و کارتان را با دقت بیان کنید. 
  • شاخص‌های مهم را با تعیین Thresholdهای KPI به صورت دستی و خودکار پیگیری کنید. 
  • اجزای جداگانه یک سرویس را به همراه Entityها مانیتور نموده و Entityهای دارای MetaData مفید را توسعه دهید. 

 

 

این مقاله برای شما مفید بود ؟

بر روی یک ستاره کلیک کنید تا به آن امتیاز دهید!

میانگین امتیاز 5 / 5. شمارش آرا: 1

تاکنون رأی ندارید! اولین نفری باشید که به این پست امتیاز می دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *